Apple support i ny drakt

Sist fredag oppdaterte Apple sitt nettbaserte kundestøtte opplegg, med et helt nytt og redesignet nettsted. Lettere både å søke på, og finne frem i. Det nye nettstedet er oppdelt i forskjellige blokker, som skal gjøre det enklere å finne frem til svar og hjelp.

apple support ny

Først, øverst, er en søkelinje, som viser både Quick Links og foreslåtte treff, mens du skriver, som i Spotlight.
Nedenfor en blokk hvor du velger produkt; iPhone, iPad, Mac, Apple TV, til og med iTunes. Klikk for flere produkter, som OS X, Apple Music, iCloud, m.fl.

Blokken nedenfor igjen er for «Populære emner»; hvordan du administrerer Apple-IDen din, hvordan ta bilder osv.

Siste blokk gir mulighet for å bli med i samtalen på kundestøttefora, og ellers sjekke hvilken servicedekning du har, eller se status på en reparasjon.

Praktisk, helt nederst, en oppdatert oversikt over programmer for utskifting og utvidet reparasjonsdekning.

En klar forbedring fra de gamle nokså tørre og nøkterne sidene. Det nye designet er selvfølgelig tilpasset mobile enheter; iPhone, iPad.

Så hvis du ikke finner det du letter etter i «100+ MacTips for El Capitan», kan du prøve her…
Offisiell Apple-kundestøtte

Skjermbilde 2016-05-01 kl. 17.43.03

Stikkord: , , ,

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s


%d bloggers like this: