Helvetica…

Pen bruk av Helvetica oppdaget i sentrum — og kudos til den som  har hatt idéen til elegante  ekte snart blomstrende grener i utstillingsmonteren mellom de to glassene.

Helvetica har av naturlige grunner ikke norsk «å» som standard glyff, men ringen som er satt på her her i overkant stor, og ikke elegant. Dertil ligger den nedpå «a»en. Ikke så vellykket akkurat det.
Og hvorfor velge Futura for brødteksten nedenfor?

Den nye logoen til Air France er på plass (laget av BrandImage), men hvorfor AIRFRANCE i ett ord? Det ser ut som en komitebeslutning for å få noe nytt. Den forrige som Roger Excoffon laget i hans egen Antique Olive hadde karakter og tydelighet (se før og efter nedenfor).

Ikke alt nytt er like vellykket… det er dessverre nok av eksempler (som Statoils amputerte rosa Selburose….)

IMG_0640

airfrance_logo

Stikkord: , ,

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s


%d bloggers like this: