iPad innpakning…

Mens Apple strever med å lage iPad stadig tynnere, lettere, (iPad 2 er nede på litt over 600 gram), så er det en fauna der ute av folk og firma som stadig finner ut nye måter å pakke inn iPaden på — og den blir ikke akkurat lettere av det. De mange innpakninger beskytter, javel, men ripefast superglass og solid aluminium klarer seg på egen hånd. Litt patina efterhvert viser jo bare at den er i bruk? Litt som den nye stolen i lyst skinn, som blir bedre og bedre med årenes bruk, — men det var før det. Patina som begrep på teknodingser er neppe brukelig.
Men, det er Apples egen skyld: de lager så delikate produkter at allerede fra du pakker dem opp, så kommer beskyttelsesønsket, og tanken på den minste ripe utløser angst og varmetokter.

For iPad har tydeligvis assosiasjonene til bok utløst stor kreativitet, og Design Milk laget for en tid siden en oversikt, link her — og jeg som trodde min BookBook case var den eneste…

PS: Design Milk, som er en interessant website på alt som har med design å gjøre, fant jeg forøvrig på min iPad via Flipboard, som jeg har blogget om tidligere. Nå finner du Design  Milk også her, i høyre spalte under «blandet drops».

Stikkord:

Legg igjen en kommentar

