råd og tips for InDesign

For mye nyttig informasjon og mange gode tips når det gjelder InDesign, har jeg lenge hatt glede av  InDesignSecrets.com, en website som redigeres av bl.a. InDesign-guru David Blatner. Det er gratis å melde seg som «Member», og derved få tilgang til en gullgruve av informasjon. Det var her jeg endelig fant forklaringen på hvorfor jeg ikke fikk laget PDF som før i min InDesign.

Jeg har også i flere år hatt glede av Blatners «Tip-of-the-Week«, som dukker opp i mailboksen en gang i uken, alltid noe å lære, og en gang i mellom et gullkorn som gir aha-opplevelse på et problem jeg har slitt med, og ikke funnet løsning på. Du kan registrere deg her. Vil du ha mer, kan du også få et «dagens tips» hver gang du åpner InDesign. Påmelding her.

Og mens jeg først er i gang; InDesign Magazine, det produseres bare i elektronisk format (!), 6 ganger i året. Du får det som en nedlastet PDF. Klikker du på en URL i bladet et sted, så åpnerAcrobat siden i nettleseren din. Klipp og lim tekster, eller se filmer i PDF. Kult opplegg, stappfullt av gode artikler.
InDesign brukes nå profesjonelt over hele verden, har fullstendig slått ut gamle QuarkXPRess, og takket være internett, kan du ha et sugerør inn i en utrolig kunnskapsbase. Det er fortsatt stadig slik, at brukere synes det er hyggelig å dele erfaringer med andre, for selv senere en gang å bli hjulpet.

Stikkord: ,

Legg igjen en kommentar

